Имате ли безкрайни тежки нощи…?

Обикаляте ли по цяла вечер из всички стаи, мечтаете ли си да заспивате лесно, искате ли да се пренасяте бързо в страната на сънищата, страдате ли от недоспиване, чувствате ли се изморени, защото снощи пак не сте успели да заспите ..???

Безброй въпроси, водещи към един проблем, с едно лесно и безопасно решение - билколечението.

Безсънието има безброй източници и понякога може да продължи дори с години.

Вследствие, получавате напрегната нервна система, която води до напрежение, раздразнителност и постоянна умора и отпадналост.


Основната причина за липса на сън или трудно заспиване е намалено количество на мелатонин.

Мелатонинът

Мелатонинът е хормон, който се произвежда от епифизната жлеза в мозъка. Той е


отговорен за ежедневните цикли сън-събуждане

Неговото възпроизвеждане зависи от дневната светлина, на която е изложен организмът. Той може да ви помогне да заспите по-бързо и да подобри качеството на вашия сън.

Мелатонин отговорен за сън събуждане

Той казва на тялото кога да заспи и кога да се събуди. Прави това, като увеличава количеството си във вашия организъм, докато слънцето залязва, кара ви да се чувствате сънливи и се намалява, когато слънцето изгрява - помага ви да се събудите.

Вие създавате най-много мелатонин, когато сте на около 3 години и това постоянно намалява с остаряването. Хората на възраст и над 70 години имат около една четвърт от количеството мелатонин в организма си по време на сън, което прави и при тийнейджърите.

Количеството мелатонин, което тялото ви произвежда, не се основава само на времето на деня или възрастта ви, а се влияе и от сезоните. Когато дните стават по-кратки и по-тъмни през зимните месеци, тялото ви може да произвежда мелатонин в различни количества и в различно време.

Как може да бъде набавен?

Този хормон може да бъде набавен:

  • по изкуствен път чрез приемане на таблетки мелатонин

Но този вариант не е препоръчителен. Възможно е да доведе дори до привикване на организма, който в последствие да изпитва такава нужда от него, че да не можете да заспите без прием на таблетки.

*Препоръчителен прием:

Но този вариант не е препоръчителен. Възможно е да доведе дори до привикване на организма, който в последствие да изпитва такава нужда от него, че да не можете да заспите без прием на таблетки.

Приемайте от 1 до 5 mg - между 30 минути до 2 часа преди лягане. Трябва да използвате възможно най-ниската ефективна доза, тъй като по-високите дози могат да причинят странични ефекти. Може да причини - депресия, виене на свят, главоболие, раздразнителност, стомашни болки.

Мелатонинът обикновено е безопасен за употреба за кратки периоди от време.

  • по естествен път чрез приемане на таблетки мелатонин

Съществуват народни методи за естествено набавяне на мелатонин.

Възможно е да постигнете този ефект дори само с начина си на хранене като включите в менюто си :

  • оризови култури
  • череши
  • киви, ананас, банани и тропически плодове
  • домати
  • шам фъстък - една шепичка може да ви достави необходимия дневен прием мелатонин


Препоръчително е да прекарвате максимално време на дневна светлина

и минимално на синя (екрани на телевизори, компютри, телефони и др.)

Хронично безсъние

При по-продължително безсъние, което вече е хронифицирало е желателно да се премине към етап на лечение, защото води до постоянно главоболие и други дискомфорти и неразположения на организма, които се превръщат в постоянни.

Край на безсънието

По естествен път - чрез билколечение с чрез промяна в навиците - е най-добрияш начин да се справите с безсънието.

Съвети:

  • избягвайте химикали, които нарушават съня - като никотин, кофеин и алкохол
  • яжте по-леки ястия през нощта и поне два часа преди лягане
  • киви, ананас, банани и тропически плодове
  • останете активни, но се упражнявайте по-рано през деня
  • вземете горещ душ или вана в края на деня си
  • избягвайте екраните един до два часа преди лягане
  • дръжте спалнята си тъмна и прохладна и се опитайте да я използвате само за сън
  • легнете в леглото - само ако сте уморени
  • станете от леглото, ако не заспите в рамките на 20 минути
Мелантонин отговорен за сън събуждане


Билковото лечение е сигурно, ефикасно и без странични ефекти

което можете да приложите по всяко време, на всяка възраст и толкова продължително, колкото организмът ви има нужда.

  • жълтият кантарион предизвиква съня

Употребата му датира още от древна Гърция, където се е използвал като средство срещу невроза.

  • валериана - позната със своят силно успокоителен ефект

Също използвана още от древността от древните лечители за предизвикване на съня.

  • маточина - намалява стреса и облекчава тревожността и мускулните спазми

Използвана за пръв път през Средновековието, тя е една от най-ефективните билки, използвани в борбата срещу безсънието. За подсилване на ефекта може да се комбинира с валерианата.

  • хмел

Използва се от векове за ферментацията на бирата, но притежава и лечебни свойства. Едно от основните е намаляване на тревожността, което спомага за спокоен сън.

  • пасифлора

Тя спомага не само за бързо заспиване, но и за качеството на съня - дълбок и спокоен сън, което предоставя възможност за по-бързо възвръщане на възстановителните сили на организма.


Едно топло чайче от тези билки или букет от тях - е вашето сигурно средство за края на безсънието и началото на сладкият сън.

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН